Suwnica Smitha – czym jest i jak na niej ćwiczyć?

Suwnica Smitha (określana bardzo często jako „maszyna Smitha”) to narzędzie treningowe o bardzo prostej konstrukcji, która pozwala na bezpieczne ćwiczenia ze sztangą. Bardzo często wykorzystywana jest na siłowniach i w klubach fitness. Umożliwia ćwiczenia ze sztangą bez asekuracji, co daje dużą swobodę ćwiczącym. Bardzo proste narzędzie można zastosować do prostych ćwiczeń, ale jest to również idealne narzędzie do zaawansowanych treningów.

Dla kogo suwnica Smitha?

Przyrząd treningowy może być wykorzystywany zarówno przez początkujących jak i zaawansowanych. Zapewnia asekuracje przy ćwiczeniach ze sztangą, zapewniając bezpieczeństwo np. przy wyciskaniu na ławce, przysiadów ze sztangą lub podnoszenia jej w pozycji pionowej. Suwnica Smitha zapewnia bezpieczeństwo przy ćwiczeniach, ponieważ w każdym dowolnym momencie umożliwia odłożenie sztangi na jeden z uchwytów, np. gdy nie jesteś w stanie wykonać kolejnego powtórzenia.  Minimalizuje również ryzyko kontuzji podczas takich ćwiczeń.

Jaki model przyrządu wybrać?

Na rynku istnieje sporo rodzajów suwnic, co umożliwia sporą swobodę w doborze dowolnego urządzenia do naszego planu treningowego lub domowej siłowni, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaopatrzyć siłownię lub klub fitness w bardziej rozbudowane narzędzie.

Do ćwiczeń w domu wystarczy zazwyczaj bardzo podstawowa wersja z uchwytami. Bardziej zaawansowane urządzenia posiadają dodatkowe możliwości (np. dodawania obciążeń) lub są dedykowane do zaawansowanych treningów z wysoką intensywnością lub większymi ciężarami, dlatego mają najczęściej inną, bardziej solidną konstrukcję. Mechanizm przesuwny z kolei daje stabilność i płynność ruchów użytkownika w obu kierunkach podczas ćwiczeń, co jest dodatkowym atutem przy bardziej rozbudowanych ćwiczeniach.

Jaki ćwiczenia wykonywać?

Ćwiczenia z wykorzystaniem b Smitha mogą być różne, w zależności od stopnia zaawansowania. Poniżej kilka przykładów ćwiczeń:

  • wyciskanie sztangi na ławeczce;
  • przysiady ze sztangą;
  • przyciąganie sztangi do klatki piersiowej na stojąco;
  • podciąganie sztangi tyłem;
  • martwy ciąg na ugiętych nogach;
  • podciąganie w podporze.

Podsumowanie

Suwnica Smitha stosowana jest na całym świecie. Trening z suwnicą umożliwia różnorodne ćwiczenia, które angażują wiele mięśni, np. klatki piersiowej, brzucha, ramion i nóg. Jest to uniwersalny i bezpieczny przyrząd treningowy zarówno dla początkujących i zaawansowanych, który doskonale stanowi uzupełnienie innego sprzętu siłowego, a przede wszystkim umożliwia samodzielne ćwiczenia bez asekuracji w domu lub na siłowni.

 

 

>>>

Jak działa suwnica Smitha?

Cała sylwetka i to na jednej maszynie

Suwnica Smitha – Marbo-Sport to narzędzie ulubione siłaczy, którzy mają zamiar podnosić bezpiecznie oraz to większe ciężary bez żadnej asekuracji partnera. Jak budować skutecznie mięśnie z wykorzystaniem suwnicy?

O ile na przykład atlasy do ćwiczeń umożliwiają nam ruch mięśni w kilku płaszczyznach, to suwnica Smitha naszą aktywność koncentruje na unoszeniu wertykalnym możliwie największego ciężaru. To urządzenie przypomina nam stojak na sztangę, która jednak pozostaje zespolona na stałe z korpusem oraz także prowadnicami, które zapewniają ruch płynny w górę czy też w dół. Obciążenia są regulowane przy pomocy talerzy olimpijskich, a sam zapas miejsca oraz wysokość optymalna na pewno ułatwiają nam wykonywanie przysiady na suwnicy, różnych wariantów wiosłowania. Jest to tym samym wielofunkcyjne narzędzie, które dopasowane jest do anatomii zarówno mężczyzn, jak i także mężczyzn. Zapewniają cały szereg korzyści w siłowym treningu.

Czy warto ćwiczyć na suwnicy Smitha?

Zarówno samo wypychanie nóg na suwnicy, jak i także dźwiganie na niej ciężaru, ogranicza samą możliwość popełniania błędów niebezpiecznych. Nie ma żadnego ryzyka, że odważnik upuścimy, gdyż pozostaje zawsze on w dokładnie jednej płaszczyźnie z samą linią unoszenia. Ułatwia to na pewno doskonalenia techniki ćwiczenia, aby wykonywać bezpiecznie przy pomocy sztangi.

Maszyna Smitha jest wyborem idealnym, jeśli nie mamy obok treningowego partnera. Urządzenie to posiada od kilku do kilkunastu zaczepów wbudowanych, które w sytuacjach nagłych blokują ciężar na wysokości wybranej. Nie mamy zatem ryzyka przygniecenia ciała poprzez ciężką sztangę lub też upuszczenia przypadkowego ciężaru na naszą stopę.

Atut główny suwnicy do siłowni, a więc w pełni ruch stabilizowany, to jednocześnie wada największa tejże konstrukcji. Wyłączenie głębokich mięśni sprawia, że nasz core pracuje znacznie mniej intensywnie niż na przykład w rwaniu sztangi czy też martwym ciągu. Efekt suwnicy na siłownie nas nie zwalniają zatem z wielostawowych aktywności, które zapewniają stabilność czy też równowagę. Z tego właśnie powodu zalecamy uzupełnienie trening z podnoszeniem suwnicą na drążku.

Historie o budowie samodzielnej maszyny wrzucić lepiej pomiędzy bajki. To, jak wykonać suwnicę Smitha, wyklucza właściwie jej zastosowanie w warunkach domowych, szczególnie gdy nie dysponujemy pokojem wolnym na sprzęt. Wyjątkiem są tak naprawdę atlasy z mechanizmem wbudowanym przesuwnym dla ciężarów dużych, który nam oferuje dużo złożonego oraz izolowanego ruchu mięśni.

 

>>>

Suwnica Smitha – świetny trening na masę oraz na rzeźbę

Co to takiego?

Suwnica Smitha (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Suwnice-1665.html) jest maszyną, którą znajdziemy w zasadzie na każdej siłowni. Jest to niezwykle przydatny sprzęt zarówno do siłowego treningu, jak i także w okresie redukcyjnym. Nie jest może maszyna ta taka skuteczna, jak wolne ciężary, ale sprawdza się idealny, gdy chcemy sobie urozmaicić plan treningowy. Maszyna ta jest naprawdę idealna i uniwersalna dla wielu osób.

Suwnica Smitha jest uważana za bezpieczny sprzęt, który wykorzystywany może być uniwersalnie. Sprawdza się zarówno w siłowym treningu, jak i także podczas procesu rzeźbienia sylwetki. Dzięki możliwości dostosowania ciężaru odpowiedniego, na Suwnicy mogą ćwiczyć zarówno osoby zaawansowane, jak i także początkujące. Opcje szerokie wykorzystywania maszyny sprawiają, że każdy dla niej znajdzie zastosowanie odpowiednie.

Zalety suwnicy Smitha

Na pewno interesują nas wszelkie zalety suwnicy Smitha. Zalet tych jest naprawdę sporo. Przede wszystkim jest to sprzęt uniwersalny co ćwiczeń przeróżnych mięśniowych partii. Do tego sprawdza się w treningu redukcyjnym, jak i także w treningu siłowym. Urządzenie jest odpowiednie dla osób początkujących oraz dla osób zaawansowanych.

Kolejna zaleta to bezpieczeństwo. Można sobie bezpiecznie zablokować sztangi. Gdy ćwiczymy na suwnicy Smitha, to uczymy się świetnej techniki wykonywania ruchów.

Jak wygląda trening siłowy na maszynie Smitha?

Mamy na pewno możliwość treningu na znacznie większym ciężarze i to bez asekuracji. Suwnica daje nam gwarancję stabilizacji ruchu dzięki opcji blokowania bezpiecznego sztangi. Co więcej pozwala nam na wykonywanie treningu na partię dowolną ciała. Sprawdza się w treningu osób, które mają ograniczoną mobilność.

Suwnica Smitha w siłowym treningu jest najczęściej wykorzystywaną maszyną. Maszyna nam umożliwia dobrane obciążenia odpowiedniego z zabezpieczenie jednoczesnym ruchu. Dzięki temu trening nie tylko jest efektywny, ale do tego bardzo, ale to bardzo bezpieczny.

Musimy także mieć na uwadze, że suwnica Smitha sprzyja znacznie wzrostowi mięśni, jednak ćwiczenia na maszynie nie będą nigdy takie skuteczne, jak trening na ciężarach wolnych. Im stabilizacja większa ruchu, tym jest mniejsze zaangażowanie mięśni. Oznacza to, że chociaż trenowanie na maszynie jest bezpieczne, to w przypadku ćwiczeń na ciężarach wolnych zaangażowanie mięśni jest około 44 procent większa, a co idzie za tym – są znacznie szybciej widoczne efekty. Nie możemy się doczekać, aż je zobaczymy.

 

>>>