Jak działa suwnica Smitha?

Cała sylwetka i to na jednej maszynie

Suwnica Smitha – Marbo-Sport to narzędzie ulubione siłaczy, którzy mają zamiar podnosić bezpiecznie oraz to większe ciężary bez żadnej asekuracji partnera. Jak budować skutecznie mięśnie z wykorzystaniem suwnicy?

O ile na przykład atlasy do ćwiczeń umożliwiają nam ruch mięśni w kilku płaszczyznach, to suwnica Smitha naszą aktywność koncentruje na unoszeniu wertykalnym możliwie największego ciężaru. To urządzenie przypomina nam stojak na sztangę, która jednak pozostaje zespolona na stałe z korpusem oraz także prowadnicami, które zapewniają ruch płynny w górę czy też w dół. Obciążenia są regulowane przy pomocy talerzy olimpijskich, a sam zapas miejsca oraz wysokość optymalna na pewno ułatwiają nam wykonywanie przysiady na suwnicy, różnych wariantów wiosłowania. Jest to tym samym wielofunkcyjne narzędzie, które dopasowane jest do anatomii zarówno mężczyzn, jak i także mężczyzn. Zapewniają cały szereg korzyści w siłowym treningu.

Czy warto ćwiczyć na suwnicy Smitha?

Zarówno samo wypychanie nóg na suwnicy, jak i także dźwiganie na niej ciężaru, ogranicza samą możliwość popełniania błędów niebezpiecznych. Nie ma żadnego ryzyka, że odważnik upuścimy, gdyż pozostaje zawsze on w dokładnie jednej płaszczyźnie z samą linią unoszenia. Ułatwia to na pewno doskonalenia techniki ćwiczenia, aby wykonywać bezpiecznie przy pomocy sztangi.

Maszyna Smitha jest wyborem idealnym, jeśli nie mamy obok treningowego partnera. Urządzenie to posiada od kilku do kilkunastu zaczepów wbudowanych, które w sytuacjach nagłych blokują ciężar na wysokości wybranej. Nie mamy zatem ryzyka przygniecenia ciała poprzez ciężką sztangę lub też upuszczenia przypadkowego ciężaru na naszą stopę.

Atut główny suwnicy do siłowni, a więc w pełni ruch stabilizowany, to jednocześnie wada największa tejże konstrukcji. Wyłączenie głębokich mięśni sprawia, że nasz core pracuje znacznie mniej intensywnie niż na przykład w rwaniu sztangi czy też martwym ciągu. Efekt suwnicy na siłownie nas nie zwalniają zatem z wielostawowych aktywności, które zapewniają stabilność czy też równowagę. Z tego właśnie powodu zalecamy uzupełnienie trening z podnoszeniem suwnicą na drążku.

Historie o budowie samodzielnej maszyny wrzucić lepiej pomiędzy bajki. To, jak wykonać suwnicę Smitha, wyklucza właściwie jej zastosowanie w warunkach domowych, szczególnie gdy nie dysponujemy pokojem wolnym na sprzęt. Wyjątkiem są tak naprawdę atlasy z mechanizmem wbudowanym przesuwnym dla ciężarów dużych, który nam oferuje dużo złożonego oraz izolowanego ruchu mięśni.

 

>>>